گروه خانواده جمعیت طلوع رهایی رستا

کاهش اسیب های اجتماعی

گروه خانواده جمعیت طلوع رهایی رستا

کاهش اسیب های اجتماعی

استقبال از تغییر

جمعیت طلوع رهایی | يكشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۳۳ ق.ظ

دریغ از اندکی تحول,استقبال از تغییر.....


متاسفانه زندگی امروز بسیاری از ما، تفاوتی با زندگی دیروزمان ندارد، روزهایی مدام، دوان دوان در پی هم می آیند و می روند، فردا هایی که همان تکرار دیروزند به سرعت می گذرند؛ و ما بی توجه به آن، شانه به شانه دیروز، امروزمان را پیر می کنیم و جالب تر آن که خرسند و رضایت مندیم از این دور باطل زندگی!!


دریغ از اندکی تحول!!!!!


با این حال، اگر چه این وضعیت نسبتاً طبیعی و راحت به نظر می‌رسد اما همیشه یک چیز آزرده خاطر مان می کند و نهیب ندای آن در مغزمان همچون پتکی می کوبد و آن چیزی نیست جز فریاد "بس است دیگر، تغییر کن! "


 

از تغییر استقبال کنید


سخت ترین و شاید صعب العبورترین قسمت بالندگی و رشد شخصی شما، جایی است که شما مجبورید برخی از عادت ها و خلق و خوی های خود را نادیده بگیرید و از خزانه رفتاری تان به کناری زده و عادتی دیگر را علیرغم میل باطنی تان جایگزینش کنید. نهراسید این همان سکوی پرش رشد شماست، بی پروا و با فراغ خاطر به سوی آن بشتابید و به آن چه عادت کرده اید، بی توجهی کنید و به چیزهایی رجوع کنید و با اتکا با آنها به پیش بروید که برای تان جدید و مناسب هستند.


گاهی برای پرواز در آسمان آفتابی آینده، لازم است دست از نگران بودن، تعجب کردن، شک کردن بردارید و به سردرگمی‌ها بی اعتنا باشید و بسان یک شوخی به آنها بخندید. بعضی‌وقت‌ها ضروری است هوشیارانه در زمان حال زندگی کنید و ایمان داشته باشید که همه چیز خوب پیش خواهد رفت و از هر چه که زندگی برایتان پیش می‌آورد لذت ببرید. پس به استقبال تغییر بروید شاید آخر کار به آنجایی نرسید که ابتدا قصد داشتید، اما به همان جایی خواهید رسید که باید می رسیدید.


در زندگی همیشه قدردان باشید


اکثریت قریب به اتفاق ما، خوابیم و یا به دیگر تعبیر دردناک، کور و کریم!! انگاری عادت کرده ایم آنچه دوربرمان است را نبینیم و نشنویم!! نمی بینیم و نمی شنویم موقعیت هایی را داریم؛ کسانی که کنارمان هستند و بی هیچ چشمداشتی به ما محبت می کنند، نگران مان می شوند، مراقب مان هستند، پای حرف دلمان می نشیند، اوقات تلخی ها و سخت کلام مان را نادیده می گیرند، برای آرامش و آسایش مان ، محنت به جان می خرند و...


 

به راستی چرا برخی از ما ناسپاسیم و قدردان این موهبت ها نیستیم؟!


 

متاسفانه دوباره طبق همان عادت مالوف،عادت کرده ایم، ارزش ها را نفهمیم و دیر زمانی به خود آئیم که کار از کار گذشته است؛ روزی از خواب غفلت بیدار شویم که دیگر آن افراد پیش مان نیستند و یا این که دیگر آن کارها را برایمان انجام نمی‌دهند. در حالی که نباید این طور بود. تا بیش از این دیر نشده، از همین امروز بیائید قدردان بودن را تمرین کنیم. قدردان آدم‌ها و چیزهای خوب در زندگیتان باشید. برای چیزهایی که دارید، کسانی که دوستتان دارند و مراقبتان هستند، قدرشناس باشید. اگر قدردان اطرافیانتان باشید خیلی زود خواهید دید که افراد بیشتری دور و برتان را می‌گیرند و اگر قدردان زندگی باشید و خیلی زود متوجه می‌شوید که چیزهای بیشتری برای زندگی کردن در اختیار دارید.


 


به صحبت های منفی دیگران بی توجه باشید


برخی از ما به تصور اشتباه و به بهانه درد دل، سفره دل پیش غریب و آشنا باز می کنیم و سرّ درون را نزد دیگران فاش می نمائیم و از همه بدترآن که گاها از نابلدان راه ، کوته فکران ، حسودان و تنگ نظران مساعدت می طلبیم و راهنمایی های نه چندان اصولی و حتی منفی و لطمه زننده آنان را نیز در زندگی پیاده می کنیم و بالاخره در نهایت آن که پای قضاوت و دخالت دیگران را به زندگی مان باز می کنیم. برای برطرف کردن این مشکل،


دریغ از اندکی تحول ,استقبال از تغییر


سعی کنید مهر سکوت بر دهانتان ببنید و نزد هر کسی باب سخن از خود و زندگی تان را باز نکنید و حرف‌های منفی دیگران را نیز نادیده بگیرید و هرگز به دیگرانی که شاید عاقل و بالغ و دلسوز هم نباشند اجازه ندهید تعادل زندگی تان را به هم بزنند، بهتر است به نظرات بی‌فایده و آزاردهنده دیگران بی تفاوت باشید .


درست است که شما نمی توانید کنترلی روی حرف‌های منفی دیگران داشته باشید اما می توانید بر افراد و ورود حرف های مسموم و مضر آنها به قلب و فکرتان کنترل داشته باشید و اجازه ندهید، آن حرف ها را به شما بزنند و به روح تان آسیب برسانند و قلب تان را جریحه دار کنند.


 


اگر بی احتیاطی و اهمال کنید بی تردید به جای ان که بازده‌ای به زندگیتان اضافه کنید، از آن چیزی هم کسر می کنید و اسیر منفی‌بافی هایی می شوید که به دست خود بافته اید. یقین داشته باشید هیچ کس حق قضاوت کردن درمورد شما را ندارد و به اندازه خود شما حس و حالتان را درک نمی کند، حتی اگر داستان زندگی تان را هم شنیده باشد.



روابطتان را هوشمندانه انتخاب کنید


روابط باید عاقلانه انتخاب شوند. هرگز برای عشق ورزیدن عجله نکنید و اجازه ندهید تنهایی شما را به آغوش کسی بیندازد که می‌دانید به شما تعلق ندارد. آنقدر صبر کنید تا بالاخره عشقتان را پیدا کنید و زمانی عاشق شوید که آمادگی آن را داشته باشید، نه وقتی که تنها هستید. جستجوی عشق در تنهایی باعث می شود شما با چسبیدن به یک فرد نالایق، فقط گذران روزگار کنید و خلاء عاطفی را پر کنید که در باطن همیشه خالی است. با این کار تنها خود را فریفته اید و عواطف تان را خرج نامحرم دلِ گریز پایی کرده اید که ارزش عشق شما را نداشته و قطعا بازنده میدان رقابتی خواهید بود که زمان و روح تان را هرز داده است . همیشه خاطرتان باشد یک رابطه خوب ارزش صبر کردن را دارد، رابطه ایی که مدام به هر طریقی و تحت عنواین متفاوتی، «دوستت دارم» تکرار می شود و در عمل نشان داده می شود.

  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات  (۶)

باسلام وخداقوت مطالب مهمی را نوشته اید همانطور که گفته اید تغییرات خوبه درصورتیکه مثبت باشه وموجب رشد مابشود ممنون
  • فریبا سلطانی
  • سلام روزتان بخیر وخوشی وبا تغییرات مثبت 
    بسیار عالی است موضوع استقبال از تغییر  
    همه چیز بستگی به خودمان دارد اگرمن بخواهم تغییر کنم 
     به دنبال کسب آموزش میرم تا تغییر را از خودم شروع کنم برای بهتر زندگی کردن 
    متشکرم خواهرجان 
    باسلام و خدا قوت خدمت شما سرکارخانم سلطانی 
    طاعات و عبادات مقبول درگاه الهی خیلی استفاده کردم از مطالبتون به خصوص اینکه از تغیر استقبال کنیم و ترس از تغیر نداشته باشیم.
    با سلام 
    ممنون از مطالب خوب و آموزنده 
    تغییر سخت است ولی امیدوارم همه به آن برسیم پس پیش بسوی تغییر 
    با سلام 
    تغییر سخته ولی با گرفتن آموزش و عملکرد در جهت صحیح ومثبت و کنار گذاشتن ترس 
    میتوانیم زندگی بهتری داشته باشیم
    باعرض سلام وخدا قوت،مطالب آموزنده بودمابایدبپذیریم وتغییردرجهت مثبت داشته باشیم درغیراینصورت به موفقیت نمیرسیم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">