گروه خانواده جمعیت طلوع رهایی رستا

کاهش اسیب های اجتماعی

گروه خانواده جمعیت طلوع رهایی رستا

کاهش اسیب های اجتماعی

حس شوخ طبعی در روابط زناشویی

جمعیت طلوع رهایی | دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱ ق.ظ

تأثیر خنده در روابط زناشویی


از مدت ها قبل پژوهشگران به این نتیجه دست پیدا کرده اند که یکی از فاکتورهای حیاتی برای قضاوت در مورد کیفیت رابطه، اندازه گیری میزان خوش مشربی و شوخ طبعی در آن است. اگر در یک رابطه خنده وجود داشته باشد، می توان نتیجه گرفت که آن ارتباط سالم است. زمانی که خنده و شادی متوقف شود، ارتباط به لبه پرتگاه نزدیک خواهد شد. اگر شما به دنبال آن هستید تا روابط رضایت بخش تری را چه در محیط خانه و چه در ارتباطات شغلی خود داشته باشید، باید به شادی و لبخند اهمیت داده و حس شوخ طبعی خود را نیز افزایش دهید.....


در این قسمت شما را با 5 تکنیک آشنا می کنیم که به واسطه آن هم می توانید حس شوخ طبعی خود را ارتقا بخشید و هم سلامت روابط خود را تضمین کنید.
1- با تمرکز بر روی موضوعات جالب سعی در بیدار کردن حس شوخ طبعی خود داشته باشید. شاید این امر در مراحل اولیه قدری دشوار به نظر برسد، اما چیزی نخواهد گذشت که تمام اطراف خود را مملو از چیزهایی خواهید دید که باعث بیدار کردن حس خوشحالی در شما می شوند. با اتکا به این شیوه از زندگی خود نیز لذت بیشتری خواهید برد.

2- اگر احساس می کنید که به تازگی خیلی کمتر از گذشته می خندید، شاید بهتر باشد که ارتباط خود را با افراد شوخ و با مزه بیشتر کرده و از افراد بی حوصله و غمگین فاصله بگیرید.

3- یاد بگیرید که به برخی از کارهای خودتان هم بخندید. اگر این کار را نکنید، این حق را به دیگان می دهید تا به شما بخندند. بسیاری از افراد به دلیل ناامنی ها و ترس هایی که در وجود خود احساس می کنند، قادر به انجام یک چنین کاری نیستند. آنها از این می ترسند که در نظر دیگران احمق و فاقد صلاحیت جلوه کنند. به هر حال همه افراد در زندگی خود دچار اشتباه می شوند، اگر به اشتباهات خود بخندید آنها را کم اهمیت جلوه می دهید. همچنین این امر از جمله خصیصه های فطری انسان نیز قلمداد میشوند.

4- عکس های جالب و جوک های بامزه را جمع کنید و بر روی در یخچال یا تابلوی اعلانات بچسبانید تا همه بتوانند آنها را ببینند و لذت ببرند. البته باید از انواع جوک های نژاد پرستانانه، برانگیزاننده جنسی و پلید صرف نظر کنید. باور کنید که بدون وجود یک چنین مسائلی باز هم می توانید بخندید. من به شخصه ارزشی برای مقوله های زشت قائل نیستم.

5- از حس شوخ طبعی برای حل مشکلات موجود در روابط خود بهره بگیرید. زمانیکه در رابطه خود به بن بست می رسید، سر شوخی را باز کنید. یکی از دوستانم تعریف میکرد که چندی پیش با همسر خود مشاجره ای داشت. در گرماگرم بحث همسرش ناگهان حرف بدی به او زد، دوست من هم با شنیدن آن عبارت به همسرش گفت تو با بیان یک چنین عبارات زننده ای کمر مرا شکستی! ناگهان همسرش شروع به خندیدن کرد و خودش هم همین کار را ادامه داد. چیزی نمی گذرد که هر دو یادشان می رود که چرا با هم دعوا می کردند و همه چیز به حالت عادی باز می گردد.

باید توجه داشته باشید که شوخ طبعی ذاتی نیست و یک امر کاملاً اکتسابی میباشد. شما اگر بخواهید به راحتی می توانید حس شوخ طبعی خود را افزایش دهید. زمانی که این کار را انجام دهید به این نتیجه می رسید که روابطتتان غنی تر و مستحکم تر می شوند. مردم هم به چشم یک فرد جذاب تر به شما نگاه می کنند. این امر هم به نوبه خود سبب می شود که حس شوخ طبعی شما باز هم بیشتر ارتقا پیدا کند.

  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات  (۱۳)

  • فریبا سلطانی
  • سلام وخداقوت 
     خواهرجان ممنون وتشکر خیلی این مطالب رو دوست دارم 
     دقیقا شبیه شخصیت خودمه مچکرم مطالب عالین 
    با سلام و خداقوت از مطالب خوب و کاربردی که رحمت میکشید میگزارید.  
  • استاد شریف
  • باسلام وخداقوت مطالبتان مفید است ومن باید اضافه کنم خنده بر هردرد بی درمان دواست ولبخند داشتن هزینه ای برای ما ندارد ممنون
    باسلام و خدا قوت ویژه خدمت خانم سلطانی عزیز
    دستتون درد نکنه بابت مطالب مفیدتون که جمع اوریی میکنید.
    سپاس فرواون 
    سلام خداقوت میگم واقعا این درست که میگند باافرادی که شاد هستند ارتباط برقرارکنیم ماهم شادمیشیم. 
    سلام خداقوت میگم مطالبتون عالی خسته نباشید میگم. 
    سلام و درود 
    امیدوارم خداوند به شما قوت و موفقیت عنایت فرمایند خیلی عالی بود سپاسگزارم
  • فاطمه ناظریه
  • سلام خسته نباشید خداقوت عالی بود
    سلام به همگی دوستان..
    امیدوارم همگی به تاثیرات این رفتارهای خوب توجه کنیم و در زندگی این احساسات شیرین را به دیگران هم منتقل کنیم..
    سلام.سلام.خدا قوت خدمت خانم سلطانی عزیز.سپاس فراوان بابت گردآوری مطالب جالب.وآموزندتون.
    باعرض سلام خدمت خانواده بزرگ رستا مخصوصا خانم سلطانی عزیز بابت گرد آوری این مطالب بسیار مفید از شما تشکر میکنم
    سلام خداقوت
    با عرض سلام
    ممنون بابت مطالب مفیدتان 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">