گروه خانواده جمعیت طلوع رهایی رستا

کاهش اسیب های اجتماعی

گروه خانواده جمعیت طلوع رهایی رستا

کاهش اسیب های اجتماعی

رابطه جنسی اثری مشابه ورزش دارد

جمعیت طلوع رهایی | دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲ ب.ظ

بنام خالق یگانه ومهربان

با سلام موضوع جالبیه حتما مطالعه کنید....

هیجان و استرس ناشی از رابطه جنسی باعث آزاد شدن میزان بیشتری آدرنالین به خون می شود.

مقایسه علمی ورزش و رابطه جنسی

بنا به گزارش آکاایران : تقریبا هر مردی در طول زندگی اش روابط زناشویی داشته است. با بالاتر رفتن سن مردان، این سوال مطرح می شود که آیا روابط زناشویی می تواند ورزش خوبی باشد یا فشار بیش از حدی به قلب وارد  می کند؟ ممکن است این سوال مانند جوک های رایج میان مردان به نظر برسد اما در واقع بسیارمهم است و در حال حاضر پاسخ علمی محکمی برای آن وجود دارد.

پژوهشگران برای ارزیابی آثار قلبی- عروقی فعالیت جنسی، گروهی از داوطلبان را هنگام راه رفتن روی تردمیل و هنگام فعالیت جنسی در خلوت خانه از لحاظ میزان فعالیت قلبی مونیتور کردند. گروه مورد بررسی شامل 133 زن و 19 مرد بودند. میانگین سنی مردان در این گروه مورد بررسی 55 سال بود. 700 درصد این مردان شکلی از بیماری قلبی- عروقی داشتند و 53 درصد قرص های مسدودکننده گیرنده بتا مانند پروپرانولول مصرف می کردند. این مردان با وجود سابقه بیماری قلبی، گزارش می کردند که 4 بار در هفته ورزش می کنند و به طور میانگین 66 بار در ماه روابط زناشویی دارند. دانشمندان تعداد ضربان قلب و فشارخون این مردان را هنگام تست ورزش استاندارد با تردمیل و در هنگام روابط زناشویی «معمول» در خانه با دخول واژنی و ارگاسم، اندازه گیری کردند اما نتایج تا حدی ناامیدکننده بود؛ ورزش روی تردمیل فشار جسمی بیشتری ایجادمی کرد. در مردان هنگام روابط زناشوییسرعت ضربان قلب فقط به اندازه 72 درصد افزایش ضربان قلب در ورزش روی تردمیل افزایش می یافت و میزان میانگین فشار خون نیز فقط به اندازه 80 درصد ورزش روی تردمیل بالامی رفت. مردان در یک مقیاس پنج درجه ای شدت که در آن عدد 5 بالاترین درجه شدت بود، شدت ورزش روی تردمیل را 4.6 و شدت فعالیت جسمی هنگامروابط زناشویی را 2.77 ارزیابی کردند.

حتی در مورد زنان در این گروه نیز روابط زناشویی از لحاظ ضربان قلب، فشارخون و شدت فعالیت جسمی بر  اساس ارزیابی شخصی، فعالیت کم فشارتری بود.



  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات  (۴)

  • فریبا سلطانی
  • سلام خداقوت خواهرجان مطلب جالبی بود بسیار عالی سپلس فراوان
    سلام و خداقوت خدمت همه خانواده ی طلوع رستا
    با سپاس از خانم سلطانی عزیز و امید آنکه این مطالب زیبا را مطالعه کرده و به روند بهبود بهتر زندگی هایمان کمک کنیم و امیدوارم حمایت از این وبلاگ و زحمت هایی که کشیده میشود بیشتر گردد
    با سلام و عرض خدا قوت 

    ممنون سپاس از مطالبتان بسیار آموزنده خدا قوت خانم سلطانی عزیز 
    با سلام و خدا قوت خدمت گروه خانواده رستا 
    خانم سلطانی‌ عزیز سپاسگزارم بابت زحمات شما 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">