گروه خانواده جمعیت طلوع رهایی رستا

کاهش اسیب های اجتماعی

گروه خانواده جمعیت طلوع رهایی رستا

کاهش اسیب های اجتماعی

چگونه گرمترین رابطه ممکن را با همسرمان داشته باشیم

جمعیت طلوع رهایی | دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۷:۰۱ ق.ظ


چگونه گرم ترین رابطه ممکن را با همسرمان داشته باشیم....

همه می دانند که رابطه زناشویی حیاتی ترین جزء همه ی ازدواج هاست. پس اگر یکی یا هر دوی زوجین علاقه و رغبت خود را از دست دادند چه میشود

چطور پیوند احساسی برقرار کنیم؟

 اگر سالمترین رابطه ممکن را می خواهید، باید بدانید که چطور یک پیوند احساسی عمیق و قوی بین خود و طرفتان ایجاد کنید. وقتی پیوند احساسی بین شما وجود داشته باشد، همه چیز دیگر آسانتر خواهد شد. در زیر به چند نکته اشاره می کنیم که به شما کمک می کند پیوندی ناگسستنی بسازید.

 

1. بررسی طرف مورد نظر:

باید بفهمید طرفتان به چه چیز نیاز دارد و از زندگی و از شما چه می خواهد. این یعنی وقتی حرف می زند به دقت به او گوش کنید. وقتی رازهایش را با شما قسمت می کند خوب توجه کرده و بعداً به عمق حرف هایش فکر کنید.

 

2. اعتماد:

باید بین خودتان حس اعتماد ایجاد کنید. این ستون اساسی پیوند احساسی یک شبه ایجاد نمی شود. زمان می برد. باید اجازه دهید این اعتماد به طور طبیعی ایجاد شود.

 

3. حضور احساسی:

هر دو شما باید از نظر احساسی در دسترس همدیگر باشید. اگر عقب بکشید و حرف هایتان را با طرفتان در میان نگذارید چنین پیوندی ایجاد نخواهد شد.

 

4. ابراز محبت:

نباید برای نشان دادن مهر و محبت مشکلی داشته باشید اما زوج های ازدواج کرده که رابطه شان سرد شده باید تلاش کنند با هم مهربان باشند. صبح ها که از خواب بیدار می شوید و شب ها که می خواهید بخوابید همدیگر را ببوسید. دست ها هم را بگیرید؛ همدیگر را در آغوش بگیرید و شعله های عشقتان را دوباره روشن کنید.

 

5. جنگ ملایم:

در وسط دعوا و مشاجره، کلمات به راحتی از دهانتان بیرون می آیند. باید یاد بگیرید که ملایم دعوا کنید. اگر نمی دانید چطور می توانید از مشاور کمک بخواهید. یادتان باشد موقع دعوا کردن هیچوقت گذشته را پیش نکشید. در لحظه زندگی کنید و برای احساساتتان دلیل محکم بیاورید.

 

6. دنیا را در چشمان او ببینید:

سعی کنید دنیا را آنطور که او می بیند ببینید تا بفهمید که واقعاً کیست. برای اینکار باید گاهاً به عقب بروید تا ببینید چرا او به آن طریق خاص عمل کرده است. ببینید نسبت به موقعیت های مختلف چطور واکنش می دهد و سعی کنید خودتان را جای او بگذارید. از او هم همین انتظار را داشته باشید.

 

پیوندهای احساسی پیچیده هستند اما رابطه را دگرگون می کنند. بدون ایجاد ارتباط احساسی قوی، رابطه از یک دوستی ساده پیشروی نخواهد کرد. ماندن در رابطه ای که پیوند احساسی در آن وجود ندارد باعث می شود طرفین احساس کنند که چیزی گم کرده اند.

 

بسیاری از زوج های جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گردد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و…. قابل مشاهده می باشد. جهت افزایش دانایی زوج های جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است.

 

همه می دانند که رابطه زناشویی حیاتی ترین جزء همه ی ازدواج هاست. پس اگر یکی یا هر دوی زوجین علاقه و رغبت خود را از دست دادند چه می شود؟ تحقیقات نشان داده است که درصد انبوهی از چنین ازدواج هایی با شکست مواجه می شود. (بعد از مسایل مالی، مسایل جنسی دومین دلیل برای طلاق شناخته شده است).

 

به خودتان متکی باشید

فرقی نمی کند که همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد لذت ببرید , تحریکات و شور زناشویی او به هیچ وجه شبیه به شما نیست. به همین دلیل غیرمنطقی است اگر انتظار داشته باشید هر زمان شما تحریک شدید در اختیارتان باشد. باید یاد بگیرید که چطور گه گاه نیازهایتان را کنترل کنید. احتمالاً تصور خواهید کرد که عادلانه نیست و مطمئناً عصبانی خواهید شد.

 

البته باید که زوج ها تا آنجا که می توانند در زندگی زناشویی خود با همسرشان انرژی لازم را صرف کنند، اما بااینحال باز هم ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که شما آمادگی رابطه را داشته باشید در حالیکه همسرتان ندارد. این مسئله ای کاملاً نرمال و طبیعی است و باید آن را بپذیرید. هرچه تلاش همسرتان برای فهمیدن شما و نیازهایتان باید بیشتر شود، تلاش شما نیز در درک این تفاوت ها باید افزایش یابد. قسمتی از این درک و پذیرفتن با اتکای گاه و بیگاه شما به خودتان برای ارضای میل جنسیتان نشان داده می شود. اگر اطمینان داشته باشید که همسرتان واقعاً دوستتان دارد و به شما توجه می کند، انجام اینکار با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت.

 

تنوع، مزه ی زندگی است

احتمالاً زندگی جنسی شما دچار یکنواختی شده است. حتی مهیج ترین فرد در رابطه هم اگر رابطه  برایش تکرار مکررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر این مورد را در رابطه  خودتان با همسرتان هم مشاهده می کنید، پس وقتش رسیده که کمی تنوع وارد این رابطه کنید. برای جلوگیری از یکنواختی ، باید کمی خلاق باشید.

 

* مکانی جدید انتخاب کنید

* لباس های مناسب و جدید بخرید

* عطر خوشبو استفاده کنید

 

* حتما مسائل بهداشتی و نظافتی را رعایت کنید: آرایش و زدودن موهای زائد بسیار مهم است و نشانه اهمیت دادن به شریک زندگی خود می باشد.

* معمول است که مرد در رابطهزناشویی پیش قدم می شود. بد نیست برای تنوع زن نیز گاهی پیش قدم شود.

*رفتار  زنانه داشته باشید: عشوه و ناز زنانه قبل از نزدیکی سبب تحریک مرد می شود.

 

* با آرامش و مهربانی با او رفتار کنید: خشن و عجول نباشید. سعی کنید با کلام ، نگاه ، حرکات و رفتار خود به ارامی همسر را تحریک کنید . بگذارید او نشانه های عشق و محبت را در شما ببیند و به ارامی به او نزدیک شوید …

* بوسه قدیمی ترین نقطه شناخته شده برای آغاز

* گفتار های عاشقانه: تحریک فقط به نوع فیزیکی محدود نمی شود و نوع روانی نیز دارد که باید به صورت همزمان استفاده شود صحبت های عاشقانه که هنگام رسیدن زن و شوهر به هم رد و بدل می شود بسیار پر اهمیت است.

  • جمعیت طلوع رهایی

نظرات  (۶)

 سلام وعرض خداقوت دارم خدمتتون
مطلب ارائه شده رو مطالعه کردم ؛موضوع بسیار جامع ودقیق واززوایای مختلف موردبررسی شده
خیلی عالی بود 
  • فریباسلطانی
  • سلام صبح زیباتون بخیر 
    ممنون وتشکراز مسئولان وبلاگ 
    مطالب بسیار آموزنده وعالی  وعشقتان پایدار
    سلام وخداقوت خدمت خانم سلطانی عزیزممنونم مطالبتون بسیاراموزنده وکاربردی است سپاس
    با سلام 
    ان شاالله همه عزیزان از این مطالب کمال استفاده رادر زندگیشان ببرند .موفق پیروز باشید در عرصه زندگی 
    ممنون از مطالب زیبایتان ٬‌خدا قوت 

  • سمانه روستائی
  • باسلام ازمطالب بسیارکاربردیتان ممنونم امیدبابهره گیری ازاین آموزشهادرصددمحکمترشدن روابط خودباهمسرمان باشیم 
    با عرض سلام و خدا قوت و همچنین تبریک این عید بزرگ:
    ممنون از ارائه مطالب مفید .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">